Vanliga frågor (FAQ)
Hur gör jag för att beställa?
Lägg ett mail eller slå oss en signal med din beställning. Vad vi behöver veta är vilken produkt, antal, färg samt storlekar (om det gäller plagg). Den logotype ni vill trycka på produkten önskar vi få i vektoriserat eps format, samt tillhörande PMS-färg. Utöver detta behöver vi era företagsuppgifter så som organisationsnummer, telefonnummer, e-postadress, leveransadress, faktureringsadress samt eventuellt önskat leveransdatum.
Många av våra produkter går även att köpa enkelt direkt från vår hemsida med en köpknapp.
När beställningen är gjord skickas en orderbekräftelse till er, samt korrektur för godkännande (på de produkter som ska märkas). Produktion startas då vi fått ett ok på korrekturet från er.
Hur lång leveranstid är det?
Normal leveranstid är ca 3-4 veckor på produkter som ska märkas. Är det bråttom kan det ibland gå att lösa snabbare och vi har även ett antal produkter som vi erbjuder med expressleverans. Omärkta säsongsprodukter skickas oftast på någon dag från vår leverantör. Leveransdatum räknas som den dag det lämnar vår leverantör.
Hur levereras varorna?
Om inget annat bestämts, skickas godset med fraktbolag via vår leverantörs kundnummer hos transportören.
Tillkommer moms?
Ja, moms på 25 % tillkommer på samtliga priser med undantag för godis/mat där momsen är 12%.
Tillkommer frakt?
Ja, frakt tillkommer alltid. Standard leveransvillkor är fritt vårt lager där godset befinner sig.
Hur betalar jag?
Vi skickar faktura i samband med leverans. Fakturan kommer i separat försändelse.
Säljer ni till privatpersoner?
Nej, vi vänder oss till företag, föreningar och offentlig förvaltning, inte till privatpersoner.
Vad är minsta beställningsantal?
Det varierar från produkt till produkt. En del produkter går att få från 1 st, medans andra produkter kräver ett högre antal. Dubbelkolla med din säljare vad som gäller på just din produkt.
Kan jag få ett fysiskt prov innan produktion?
Ibland kan det vara svårt att avgöra hur en produkt ser ut genom att bara besöka vår webbplats. Önskar ni att se ett fysiskt prov skickar vi gärna ett till er. Proverna returneras sedan till oss, alternativt faktureras. Giveaways och andra lågprisprodukter behöver normalt inte returneras.
Erbjuder ni returrätt?
Nej, normalt erbjuder vi inte returrätt. Vid reklamation skall vi kontaktas inom 10 arbetsdagar för att anmärkningen skall vara giltig.
Har ni en utställningslokal där man kan titta på era produkter?
Vi har ett showroom på vårt kontor på Vegagatan 19 i Borås. Där har vi ett urval av de produkter vi marknadsför. Ring oss gärna innan ni kommer så det säkert finns en säljare tillgänglig för visning. Välkommen på besök!
Övriga försäljningsvillkor
- Vi reserverar oss för eventuella fel på webbsidan och i kataloger.
- Vi förbehåller oss rätten att under webbsidans & katalogens giltighetstid ändra priser eller villkor.
- Vi förbehåller oss rätten att leverera +/- 10% av tryckta varor.